Kamis, 19 November 2015

Menghilangkan yang Kembung Sembelit telah menyebabkan kepada Ku

Menghilangkan yang Kembung Sembelit telah menyebabkan kepada Ku

Saya tahu bahawa makanan yang ada untuk diambil dan dinikmati. Tetapi, kekurangan atau pengambilan makanan terlalu banyak akhirnya menyebabkan saya sembelit kronik. Saya selalu mengalami gassiness dahsyat selepas makan, sehingga penyingkiran perasaan sembelit kembung telah mencetuskan pada saya menjadi obsesi. Sejak punca kembung saya ialah sembelit, perkara pertama yang saya lakukan ialah menyelidiki ubat sembelit semula jadi. Remedi utama semua ditetapkan untuk makan makanan yang betul, termasuk pengambilan cecair dan perubahan gaya hidup.

Seperti yang saya cuba mencari bantuan untuk kembung dan sembelit saya, saya mendapati beberapa rawatan rumah yang saya boleh cuba. Ini adalah kaedah yang selamat dan kos percuma. Dan - yang paling penting, preskripsi bukan sahaja untuk sembelit yang menyebabkan kembung pada saya tetapi juga untuk manfaat kesihatan holistik.

Makanan amat berkaitan dengan dilema saya. Saya kurang daripada rakan-rakan vegetarian jadi saya lebih suka makan daging. Saya menikmati banyak dan saya perlu memilih antara makanan dan rawatan sembelit merangkap kembung. Saya amat memerlukan rawatan jadi saya dikawal selia jumlah pengambilan daging saya. Saya digantikan dalam banyak diet saya sayur-sayuran - khususnya mereka yang mengandungi serat yang tinggi. Ini adalah sayur-sayuran berdaun hijau, brokoli dan kubis bunga, kacang merah, kubis, lobak merah dan juga skuasy dan labu. Terdapat banyak lagi jadi saya hanya memakan sayur-sayuran yang ditawarkan di atas meja makan.

Untuk sarapan pagi saya, saya tertumpu kepada makan oat dan bijirin gandum dan dedak juga sumber yang baik serat pemakanan. Kajian saya mendedahkan bahawa makanan yang sarat dengan gula halus juga menyebabkan sembelit. Jadi, daripada kek dan pastri, saya mengambil gigitan buah-buahan untuk makanan ringan saya.

Dan buah-buahan meleleh dengan serat. Mendahului senarai ialah prun yang sejak dahulu lagi telah menduduki tempat nombor satu makanan pertempuran sembelit. Buah-buahan lain kaya dengan serat adalah pisang, limau gedang (sedang dikaji lagi untuk nutrien melawan kanser yang), kismis, epal, avokado dan melon. Keluarga berry juga dalam senarai supaya saya mengambil jumlah yang munasabah strawberi dan beri hitam. Untuk simpanan sedikit, saya membeli buah-buahan pada musim. Ini mempunyai bekalan pasaran lebih-lebih lagi harga turun semasa musim pada.

Dengan setiap hidangan yang saya ambil, saya melihat bahawa saya mempunyai segelas berisi air. Saya digantikan jus buah-buahan untuk soda kegemaran saya berkarbonat. Kopi dan pengambilan teh adalah ke bawah, kerana ini adalah minuman sembelit mendorong. Saya mengambil masa 8 hingga 10 gelas cecair - air dan jus - setiap hari.

Saya menambah latihan kepada tabiat mingguan saya. Saya kini terlibat dalam yoga yang saya dapati sangat memberi manfaat kepada kesihatan fizikal dan mental saya. Tetapi jika anda tidak ke dalam latihan meditasi ini, anda boleh pergi berjalan atau berjoging sekurang-kurangnya 3 kali seminggu. Dengan pergerakan badan pergi pergerakan najis.

Mencari sekarang penyelesaian untuk sembelit kembung telah dibawa masuk ke dalam hidup saya, saya rasa saya di atas dunia. Saya sihat dan cergas untuk menghadapi sebarang cabaran dalam kehidupan. Walaupun saya telah mendapat menghilangkan sembelit dan kembung perut, saya terus dengan tabiat makan yang sihat baru saya. Anda juga boleh mengikut jejak - makan makanan tinggi serat, minum tan air dan senaman.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar